Strona główna Blog Social media 5 wskazówek, jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku

5 wskazówek, jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku

15 września 2023

W prowadzenie fanpage’a inwestuje ponad 3 mln firm. Nic dziwnego! Potencjalnych klientów jest coraz więcej: na świecie to 3.03 miliarda, a w Polsce ponad 24 mln użytkowników. Zasięgi Facebooka mają zatem ogromne znaczenie dla codziennego funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Co zrobić, aby były jak najszersze?

Facebook posty

Facebook w strategii komunikacji – oprzyj się pokusie SPAMU

Facebook to nie miejsce na przypadkowe działania firmowe o niskiej jakości. Prowadzenie fanpage’a poprzez publikowanie treści w formie ogłoszeń i robienie z własnego profilu generatora SPAMU to strata czasu oraz pieniędzy. Zwrot z inwestycji (ROI) musi być dla firmy korzystny również w mediach społecznościowych – jak każde inne działanie reklamowe. W tym przypadku inwestycją jest czas i zaangażowanie pracownika. 

Na początku należy zdać sobie sprawę z tego, że Facebook też musi zarabiać, a zatem będzie do minimum ograniczał zasięg postów niskiej jakości. Komunikaty dobrej jakości będą natomiast promowane do poziomu, który pozwoli firmie zdobywać zasięgi organiczne w standardowym tempie (100-150 fanów rocznie). Głównym celem platformy jest sprzedaż reklam (Facebook Ads) i propozycje zwiększenia zasięgu na FB poprzez płatne formy komunikatów. Jak widać skuteczność tego działania jest wysoka – tylko w ciągu 3 miesięcy koncern  Zuckerberga odnotowuje 14,17 mld dolarów przychodu z Facebook Ads.

Jak podbić post na FB za 0 zł?

Jeśli ktokolwiek obiecuje ogromne zasięgi na Facebooku przy inwestycji 0 zł – powinno to budzić co najmniej podejrzenia. Owszem, można zwiększyć widoczność poprzez zastosowanie kilku sztuczek, ale ktoś te sztuczki musi znać, ktoś inny musi usiąść i napisać tekst, kolejna osoba zrobić grafikę i tak dalej. To już generuje koszty. Zminimalizować inwestycję oczywiście można – zwłaszcza jeśli nie zależy nam na szybkim przyroście fanów. Jak to zrobić?

Zasięg organiczny można zwiększyć dzięki trzem elementom: dobry content, lepszy content i jeszcze lepszy content

Zabawne komentarze, angażujące treści o charakterze blogowym, wykorzystywanie emoji do uzupełnienia posta, zadawanie pytań i „call to action” to te redakcyjne chwyty, które pozytywnie wpływają na reakcje fanów i zwiększają interakcję nawet o 162% w stosunku do „zwykłych” publikacji. Ilość reakcji automatycznie przekłada się na zwiększenie zasięgu komunikacji na Facebooku, bo o każdej z nich dowiedzą się znajomi obserwujących. Również długość posta ma w tym przypadku duże znaczenie. Dzieje się tak z prostego powodu, żeby zobaczyć cały tekst, fan musi kliknąć „więcej”, a portal odczytuje to, jako zaangażowanie i poszerza grono odbiorców w sposób automatyczny.

Czy jesteś już w grupie na Facebooku?

Jest jeszcze jeden niezwykle prosty i skuteczny pomysł na to jak podbić post na Facebooku, a mianowicie: udostępnienie go w grupach tematycznych z danej branży. Tam użytkownicy szukają inspiracji, nowinek i praktycznych rozwiązań. Oferta Waszej firmy może trafić zatem do zaangażowanego grona odbiorców poprzez jedno kliknięcie: „Udostępnij w grupie”.

Idealna grafika do postów, czyli jaka?

Idealna grafika do postów to ta w formacie 1:1 (1080 x 1080), dostosowana do wyświetlaczy mobile oraz taka, która powoduje chęć kliknięcia w zdjęcie:

  • ciekawy cytat na ładnym tle, 
  • zdjęcie z życia firmy z intrygującym szczegółem,
  • porady w formie slidera (połączenie tekstu z grafiką).
  • ciekawe pytanie nakłaniające do podzielenia się przemyśleniami.

Te kilka chwytów graficznych pozwoli rozruszać firmową publiczność i na pewno dobrze wpłynie na zasięg na FB.

Video marketing rośnie w siłę również na FB

Facebook promuje filmy i wszelki live będzie generował dużo większy zasięg niż sama grafika. Na stworzenie filmu pozwala również format postów bezpłatnych poprzez utworzenie prezentacji ze zdjęć z podkładem muzycznym.

W jakich godzinach publikować posty, aby miały największe zasięgi na Facebooku?

Czas publikacji jest uzależniony od aktywności Waszych odbiorców. Nie ma złotej zasady typu – posty wstawiane o 10:00 będą miały lepsze wyniki niż te o godzinie 22:00. Wszystko zależy od produktu i stylu komunikacji! Nie warto też przekraczać liczby 2 postów dziennie, bo spadnie zaangażowanie na profilu. Istnieje jednak pewna sprawdzona złota zasada, która mówi, że jeśli nie mamy dobrego contentu – lepiej nie publikować wcale. Jakość przede wszystkim, nawet jeśli miałyby to być 2 posty w miesiącu!

Jeśli oprócz wprowadzenia powyższych zaleceń do naszej rutyny komunikacji na Facebooku, co jakiś czas uruchomimy kampanię Facebook Ads,  to platforma uzna nas za wartościowego klienta i przestanie ograniczać zasięgi organiczne w drastyczny sposób. Wówczas ilość fanów zwiększy się w jeszcze szybszym tempie.

Jeśli macie jakieś pytania, znajdziecie na Facebooku ;)

 

|2023-09-15T16:06:19+02:0015 września 2023|Kategorie: Social media|
Go to Top