Strona główna Blog Marketing online Marketing internetowy a marketing tradycyjny – co wybrać?

Marketing internetowy a marketing tradycyjny – co wybrać?

17 lipca 2022

Marketing internetowy zdecydowanie zdominował współczesne działania reklamowe. Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz! 66% Polaków to internauci, będący online codziennie. 99% z nich, szukając produktu lub usługi, w pierwszej kolejności korzysta z wyszukiwarek. Czy oznacza to, że najpierw firma musi znaleźć się w sieci, a potem sięgać po tradycyjne formy reklamy?

Digital marketing

Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest jednoznaczna. Przewagą marketingu online jest to, że jego efekty z łatwością możemy mierzyć i analizować. Wiemy dokładnie ilu użytkowników wchodzi na naszą stronę WWW, ilu klika w banner reklamowy, ilu kupiło dzięki reklamie nasze produkty.

Google Analytics, kody remarketingowe, statystyki w social mediach, linki śledzące aktywność użytkowników i parametry w Google Ads mówią o odwiedzających nasze strony i klikających w nasze reklamy prawie wszystko. Na bazie tej wiedzy możemy dopasować content i format reklamy do preferencji odbiorcy bardzo dokładnie, co sukcesywnie zwiększa ilość konwersji. Mało tego! Dzięki temu odpowiadamy precyzyjnie na pytania odbiorców i dajemy im dokładnie to, czego potrzebują.

Marketing tradycyjny z kolei pozwala utrwalić działania w Sieci i wspiera nasz wizerunek poza ekranem komputera i smartfona. Daje dodatkowe bodźce na billboardach, w prasie, radiu i telewizji, które wciąż mają ogromną moc oddziaływania. Cieszą się one wiarygodnością, o ile strategia jest przemyślana i spójna. Badania IRCenter mówią, że 31% polskich internautów ufa reklamom telewizyjnym, a jeśli podane są one w formie rozmowy np. w telewizji śniadaniowej – to zaufanie zdecydowanie wzrasta. Artykuły w prasie cieszą się 21% zaufaniem, a billboardy na ulicach – 17%.

Odpowiadając zatem na powyższe pytanie – zarówno reklama w radiu, jak i włączenie kampanii Google Ads powinny być uruchomione jednocześnie. W przeciwnym wypadku przyniosą nam efekty, ale krótkotrwałe. Do ich utrzymania potrzebujemy marketingu 360 stopni.

Co to jest marketing 360 stopni?

Marketing 360 stopni łączy działania marketingu internetowego i tradycyjnego, przesuwając uwagę odbiorcy regularnie w stronę zakupu naszego produktu lub usługi. Chwytamy klienta zarówno online, jak i offline. Marka, która często pojawia się w mediach, w przestrzeni publicznej (np. podczas eventów), a także podająca wyczerpujące informacje o sobie w sieci, budzi coraz większe zaufanie. Dlatego też podejmowanie aktywności we wszystkich dziedzinach marketingu 360 stopni jest wskazane, aby zacząć osiągać cele sprzedażowe:

Marketing 360 - wykres

Jaki marketing dla jakiej branży?

Można założyć, że wszystkie branże powinny zacząć od inwestowania w marketing internetowy, a marketing tradycyjny pozostawić tylko jako obszar uzupełniający. Z pewnością tak powinno to wyglądać w branży e-commerce oraz we wszystkich firmach, które łączą sprzedaż bezpośrednią ze sprzedażą w Sieci.

Nie ma takiej branży, która mogłaby sobie pozwolić tylko na marketing tradycyjny. Wszelkiego rodzaju usługi, szczególnie świadczone lokalnie powinny mieć na uwadze zrównoważenie sił pod tym względem. Np. kosmetyczne, szkoleniowe, budowlane, wyposażenia wnętrz, czy motoryzacyjne. Reklama w prasie lokalnej powinna prowadzić na landing page, a konkurs na evencie mieć regulamin na naszej stronie WWW. Są to działania kompatybilne i nierozerwalne.

***

Marketing 360 stopni prowadzony umiejętnie przez specjalistów przyniesie efekty w postaci rozpoznawalności marki, zaufania do produktu lub usług, lepszych wyników konwersji w marketingu online i sprzedaży w marketingu tradycyjnym. Włączenie wszystkich tych obszarów do strategii firmy pozwoli działać holistycznie i na szeroką skalę!

|2023-01-16T21:22:23+01:0017 lipca 2022|Kategorie: Marketing online|
Go to Top